G-TRUCK - URZĄDZENIE DO GEOMETRII KÓŁ DLA POJ O DMC POW. 3,5T
G-Truck jest komputerowym przyrządem CCD do kontroli geometrii ustawienia kół i osi pojazdów o dmc pow. 3,5, umożliwiającym pomiar samochodów ciężarowych, autobusów, przyczep i naczep, posiadających obręcze w zakresie średnic 11’” do 25” (28”). G-Truck umożliwia pomiar pomiarów pojazdów zarówno dwu- jak i wieloosiowych. Urządzenie posiada 2 aktywne głowice pomiarowe. COMES G-Truck jest urządzeniem wykonującym pomiary względem osi symetrii ramy pojazdu, która to oś dla pojazdów ciężarowych, autobusów, przyczep i naczep jest podstawowym elementem nośnym ich podwozi. Komunikacja głowic z w komputerem oraz zasilanie głowic odbywa się bezprzewodowo. Urządzenie posiada certyfikat dopuszczający do stosowania na Stacjach Kontroli Pojazdów. G-Truck jest urządzeniem zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce.
CECHY:
• Kompletne, komputerowe urządzenie CCD do pomiarów geometrii kół i osi pojazdów o dmc pow. 3,5t
• Głowice pomiarowe wyposażone m.in. w elektroniczne dwuosiowe inklinometry do pomiarów kątów pionowych oraz wysokiej rozdzielczości czujniki/kamery CCD do pomiarów kątów zbieżności.
• Każdy zespół pomiarowy wyposażony dodatkowo w laser, który pozwala kierować silne i skupione wiązki na ekrany pomiarowe.
• Akumulatorowe (bezprzewodowe) zasilanie zespołów pomiarowych.
• Bezprzewodowa komunikacja radiowa między zespołami pomiarowymi i jednostką centralną.
• Program pomiarowy na PC, wyświetlający na ekranach regulacji parametry mierzone w czasie rzeczywistym, tworzący raporty pomiarowe oraz pozwalający na archiwizację
wyników pomiarów.
• Duża praktyczność urządzenia poprzez możliwość zastosowania przenośnego komputera typu laptop, który zapewnia wizualizację wyników pomiarów w każdym dowolnym miejscu w okolicy badanego pojazdu.
• Mobilna szafkę umożliwiająca łatwe przemieszczanie urządzenia.
• Głowice pomiarowy posiadające ergonomiczny uchwyt, ułatwiający montaż i przenoszenie.
• Możliwość zastosowania nadstawki na monitor.
• Możliwość użytkowania urządzenia w warsztacie lub Stacji Kontroli Pojazdów.
Wyposażenie urządzenia G-Truck * Ilość
Głowice pomiarowe bezprzewodowe z kamerami CCD 2
Moduł sterujący (do współpracy głowic z PC) 1
Uchwyty mocujące głowice na obręczach kół wraz z kompensatorami 2
Ekrany na koła tylne z zawiesiami 2
Liniały pomiarowe kompletne 2 kpl
- Wysięgniki 4
- Łącznik wysięgników 2
- Ekrany główne 4
- Ekrany zbieżności 2
Mechanizm samocentrujący 2 kpl
- Wieszaki pionowe długie z elementami mocującymi do ramy 4
- Wieszaki pionowe krótkie z elementami mocującymi do ramy 4
- Wieszaki magnetyczne 4
- Zawiesie do mocowania na naczepie 1
- Zawiesie do mocowania na przyczepie 1
Blokada kierownicy 1
Blokada pedału hamulca 1
Obrotnice 2
Szafka jezdna 1
Oprogramowanie na PC 1
Urządzenie posiada certyfikat ITS (nr Z15/029/17), potwierdzający możliwość stosowania
urządzenia na SKP.
Urządzenie G-Truck umożliwia pomiar następujących parametrów:
• zbieżność całkowita
• zbieżność indywidualna kół
• kąta pochylenia kół
• kąta pochylenia osi zwrotnicy dla kół osi przedniej
• kąta wyprzedzenia osi zwrotnicy dla kół osi przedniej
• różnicy kątów skrętu kół dla osi przedniej
• maksymalnego kąta skrętu kół osi przedniej
• kąta przesunięcia kół (danej osi) – nieprostopadłości osi kół do osi symetrii ramy
• kąta nierównoległości osi pojazdu
• śladowości kół (przestawienia bocznego kół danej osi)
Parametr |
Pomiar przy użyciu |
Zakres pomiarowy |
Zbieżność całkowita |
Głowice pomiarowe
Ekrany zbieżności |
±30°
±3°00’ |
Zbieżność indywidualna kół |
Głowice pomiarowe
Ekrany zbieżności |
±15°
±1°30’ |
Kąt pochylenia koła |
Głowice pomiarowe |
±30° |
Kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy |
Głowice pomiarowe |
±30° |
Kąt pochylenia osi zwrotnicy |
Głowice pomiarowe |
±30° |
Kąt przesunięcia kół przednich |
Głowice pomiarowe |
±15° |
Kąt przesunięcia kół tylnych |
Ekrany zbieżności |
±1°30’ |
Kąt nierównoległość osi |
|
±16°30’ |
Śladowość kół |
Ekrany główne |
±400 mm |
Zakres stosowania przyrządu
• Rozstaw kół badanych pojazdów 1000 – 2500 mm
• Rozstaw osi badanych pojazdów od 2500 mm
• Średnica obręczy kół badanych pojazdów od 11” do 25” (opcja 28”)
• Dopuszczalny nacisk koła na obrotnicę 57,50 kN